22 Mayıs 2012 Salı

HZ. MEVLANA'NIN EŞİNE OLAN SEVGİSİ


 Bir gün Mevlana eve girer ve hanımı ona sorar;
 Bu kadar aşıksın Mevlaya şükürler olsun
 Bu aşkı yaşayıp yaşatana peki bana ne kadar aşıksın der;

Mevlana hanımına şöyle der;

-Sen benim;
 Yaradan’dan ötürü yaradılanı sevişim,
 Bir adım gelene on adım gidişimsin...
 Ve herkesi olduğu gibi kabul edişimsin...

-Sen benim;
 Bugünüme şükür ve yarınıma dua edişim,
 Azla yetinişim, çoğa göz dikmeyişimsin
 Ve kapanmayan avuç içimsin..




Birisi Mevlana'ya:

-"Sen ne biçim Müslümansın, dinin de bir izzeti var.
 Müslüman'a gel, Yahudi'ye gel, Mecusi'ye gel,
 Tövbeni bozsan yine gel.. Olur mu öyle şey!!".
 ... mealinde uzunca bir mektup yazmış.

Mektubu sabırla okuyan Mevlana şu cevabı göndermiş;
 -"Sen de gel.."

5 yorum:

  1. Mevlana ismini duyunca bile bir tevazu bir huzur geliyor insana.. Gerçekten aşk insanıymış.. Ah keşke bizi de bir mevlana gibi seven olsa.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Ne olursan ol yine gel... ah bir anlayabilsek. dünya gerçekten cennet olurdu.

    YanıtlaSil
  3. Karısına olan sevgi anlatımı güpgüzel !

    YanıtlaSil